Sidor

söndag 17 april 2011

Ensemble, c'est tout av Anna Gavalda

Bourgogne-resan börjar närma sig och det är dags att börja restaurera mina franskakunskaper. Har för detta ändåmål lånat Ensamble, c'est tout av Anna Gavalda. På svenska heter den Tillsammans är man mindre ensam och filmen gick på bio för något år sedan:



med den hejdlöst söta Audrey Tatou som Camille. Jag önskar att jag var lika söt som hon, lika petite och pratade franska lika fort som hon. Men det här var ju inte en filmblogg...

Jag har inte läst något av Anna Gavalda tidigare så det ska bli spännande. I den mån jag begriper något. Det går långsamt framåt, men framåt. Problemet är att det blir lite trångt i sängen (där jag ligger och läser) med två tegelstenar: själva boken som är över 600 sidor och så mitt tjocka franska lexikon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar